En ny och en gammal favorit.

Inredning & design / Permalink / 0
Åh, jag hade nästan glömt bort min stora "stolfavorit" Chair One som jag alltid har varit lite sådär småförälskad i och velat införskaffa - men idag blev jag påmind om denna supersnygga stol, när jag upptäckte en annan nyfavorit. MEN, det finns ju ett helt otroligt stort utbud vad det gäller stolar, så när vi väl införskaffar oss våra drömstolar till vårt matbord/vår matsal, i vårt drömhus - så kommer det säkerligen att finnas ytterligare några fler på "favoritlistan"
 
- Chair One är av materialet aluminium, vilket gör att den fungerar likabra innomhus, som utomhus. Därav ökar också möjligheterna. Dessutom går det att få olika typer av underreden på denna stol, tex med betongfot. Jag har dock fastnat för orginalet med fyra stilrena aluminiumben, men är kluven på svarta eller vita stolar. Där har jag fastnat för båda två lika mycket. Denna favorit ligger på lite mer än 2 500:-/stol och ni hittar den bl.a. genom att KLICKA HÄR.
 
- Min nyfavorit som ni ser på bilden nedanför är stolen CH24 i oljad ek och naturfärgat papperssnöre från Carl Hansen & Søn. En helt annan stolsvariant som för tillfället är väldigt populär i skandinaviska hem. Stolen finns i olika färger, bl.a. svart och vit, men den ovannämnda är min favorit - stilren, enkel och supersnygg till ett fint ekgolv i ett hus med stora ljusinsläpp. Denna stol är något dyrare i priset, cirka 7 500:-/stol, ni hittar den bl.a. genom att KLICKA HÄR
 
Till top