Våren och alla dess härliga känslor.

Blommor & trädgård, Personligt / Permalink / 0
Våren börjar närma sig och idag går vi in i den tredje månaden på året, vilket känns otroligt skönt. Några tulpaner har redan fått förgylla de soliga vinterdagarna i våra 68 kvm här hemma - och många, många fler kommer det att bli. Tulpaner är för mig "vårens blomma". De sprider både glädje, energi och en helt underbar doft inomhus - vilket får en till att längta något alldeles otroligt mycket efter soliga dagar och sommaren med öppna fönster och dörrar, en måltid på uteplatsen, grillkvällar i en härlig atmosfär fylld av fantastiska blommor, massvis av kärlek och ett färdigställt utekök/grillhörna - gud ja, som jag längtar. Min fina julklapp från min stora kärlek har fått äran att ta hand om dessa vackra tulpanbuketter under vinterdagarna - och det är helt galet vad snygg denna vas blir i kombination med blommor. De faller så naturligt och blir så himla vackert. Ni hittar vasen genom att KLICKA HÄR.
 
- Victor kommer hämta hem sin superfina och stora grill från sitt företag nu till våren och vi kommer tillsammans att färdigställa det utekök som jag påbörjade förra våren, men som tyvärr inte hann färdigt under 2016 pga olika anledningar. Så målet med denna våren är att vi skapar en härlig atmosfär att njuta av i sommar. Att laga mat utomhus är så otroligt mysigt och kul, så detta ska vi göra med glädje. Jag har köpt en alldeles fantastiskt kokbok som heter "Gott till grillat" av Lena Söderström, som vi kommer laga och bjuda på helt underbar mat ifrån under sommaren - och jag längtar verkligen efter att få börja använda både den, och uteköket (som kommer se ut som på bilden nedanför). 
 
 
Till top